Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efektivita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
KOVAŘÍKOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce je efektivita cyklu workshopů ve vztahu ke komunikaci s dětmi a snaha zachytit případné změny v chování a komunikaci pedagogů. V teoretické části seznamuje s dalším vzděláváním pedagogických pracovníků, osobnostně orientovaným modelem výchovy a vzdělávání, kompetencemi, jež by měl mít pedagog osvojeny, potřebami dětí prostřednictvím uznávaných psychologů, vnitřní motivací a komunikací. V praktické části jsou vymezeny jednotlivé komunikační techniky, průběh pozorování pedagogů a výsledky tohoto pozorování. Taktéž jsou zde vyhodnoceny autoevaluační dotazníky, ve kterých byly otázky cíleny na subjektivní pohled pedagogů na osobní přínos těchto workshopů.
Vybavenost zahrady mateřské školy ve vztahu k pohybovým aktivitám a potřebám dětí
Bromová, Klára ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Práce je strukturována do teoretické části, v níž se pojednává o potřebách dětí ve vztahu k zahradě mateřské školy. Velká část je věnována pohybu a hře. Dále je zde pojednání o přírodních zahradách a výčet přírodních herních prvků. Praktická část podrobně popisuje současný stav a vybavení školní zahrady patřící k fakultní mateřské škole Sluníčko pod střechou při PedF UK. Analýza podmínek této zahrady je podložena výzkumnými metodami přímého pozorování, dotazníkového šetření s učitelkami a dále pak metodou interview s ředitelkou školy. Dále je tato část práce také věnována výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaké jsou představy dětí o vybavenosti této zahrady. Výzkum byl založený na práci dětí s předem připraveným výzkumným nástrojem. Výzkum ukázal, že učitelky jsou se současnou podobou zahrady spokojené, pouze by zahradu doplnily o drobné nové herní prvky. Dětem prvky, které jsou součástí nynější realizace zahrady, také vyhovují a dávají jim přednost před nabídkou jiných moderních variant. Z hlediska drobných hraček a pomůcek už podmínky školky vyhovují méně, děti uváděly především takové věci, které nejsou běžnou součástí nabídky této školky. KLÍČOVÁ SLOVA předškolní věk, mateřská škola, zahrada mateřské školy, realizace zahrady, přírodní prvky, herní prvky, pohyb, hra, hračky, pomůcky
Specifika vzdělávání dětí z dětského domova
Pilátová, Hana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Pěnička, Jaroslav (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce "Specifika vzdělávání dětí z dětského domova" má teoreticko-empirický charakter a je zaměřena na vzdělávání žáků prvního stupně základní školy, kteří jsou umístěni v dětském domově. První, teoretická část, shromažďuje odborné poznatky vztahující se k sociálně právní ochraně dětí a vybraným případům, kdy nejsou práva dítěte respektována. Popisuje instituce pro výkon ústavní a ochranné výchovy, které jsou pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Zachycuje negativní vlivy ústavní výchovy na dítě. V kontextu inkluzivního vzdělávání charakterizuje žáka z dětského domova jako ohrožené dítě se speciálními vzdělávacími potřebami. Smyslem teoretické části bylo na základě odborné literatury popsat nejčastější překážky, se kterými se žák z dětského domova v průběhu vzdělávání potýká (nebo může potýkat) a jaké jsou jejich příčiny, nastínit životní situaci žáka z dětského domova. Druhá, empirická část, obsahuje výsledky kvalitativního šetření, jehož cílem bylo zmapovat podpůrnou síť spolupracujících aktérů podílejících se na vzdělávání dětí z konkrétního dětského domova. Dílčími cíli výzkumu bylo zjistit, kdo je do spolupráce zapojen, a které podmínky spolupráci podporují a které ji naopak limitují. Pro výzkum byla zvolena strategie případové studie a metoda...
Využití diagnostiky při začleňování dvouletých dětí do běžné třídy mateřské školy.
KUČEROVÁ, Martina
Hlavním tématem mé bakalářské práce je využití pedagogické diagnostiky při začleňování dvouletých dětí do kolektivu a zjištění vývojových rozdílů mezi dvouletými a staršími dětmi. Bakalářská práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část se zabývá problematikou a využitím pedagogické diagnostiky v prostředí mateřské školy. Dále pak jednotlivými oblastmi vývoje dětí se zaměřením na věkovou skupinu dvouletých a tříletých dětí a jejich charakteristickými vývojovými rozdíly. Praktická část seznamuje s průběhem šetření a výsledky pozorování dvou skupin dětí ve věku od dvou do čtyř let v hlavních oblastech jejich rozvoje. Také uvádí názory učitelů na specifickou práci s dvouletými dětmi a možnosti jejich diagnostiky v mateřské škole. Cílem práce je zjistit případné problémy při začleňování dvouletých dětí do heterogenní skupiny a navrhnout jejich řešení.
Vybavenost zahrady mateřské školy ve vztahu k pohybovým aktivitám a potřebám dětí
Bromová, Klára ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Práce je strukturována do teoretické části, v níž se pojednává o potřebách dětí ve vztahu k zahradě mateřské školy. Velká část je věnována pohybu a hře. Dále je zde pojednání o přírodních zahradách a výčet přírodních herních prvků. Praktická část podrobně popisuje současný stav a vybavení školní zahrady patřící k fakultní mateřské škole Sluníčko pod střechou při PedF UK. Analýza podmínek této zahrady je podložena výzkumnými metodami přímého pozorování, dotazníkového šetření s učitelkami a dále pak metodou interview s ředitelkou školy. Dále je tato část práce také věnována výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaké jsou představy dětí o vybavenosti této zahrady. Výzkum byl založený na práci dětí s předem připraveným výzkumným nástrojem. Výzkum ukázal, že učitelky jsou se současnou podobou zahrady spokojené, pouze by zahradu doplnily o drobné nové herní prvky. Dětem prvky, které jsou součástí nynější realizace zahrady, také vyhovují a dávají jim přednost před nabídkou jiných moderních variant. Z hlediska drobných hraček a pomůcek už podmínky školky vyhovují méně, děti uváděly především takové věci, které nejsou běžnou součástí nabídky této školky. KLÍČOVÁ SLOVA předškolní věk, mateřská škola, zahrada mateřské školy, realizace zahrady, přírodní prvky, herní prvky, pohyb, hra, hračky, pomůcky
Pobyt v azylovém domě ve Strakonicích očima dětí
FRKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá popisem azylových domů, poskytováním služeb uživatelům, bezdomovectvím a jeho vlivem na život jedince i jeho rodinu s dětmi. Cílem práce je zjistit, jak děti vnímají pobyt v azylovém domě, zda se tímto pobytem cítí stigmatizované, zda toto zařízení vnímají jako svůj domov a jak pohlíží na sociální pracovnice v tomto zařízení. První část bakalářské práce popisuje azylové domy a poskytování sociálních služeb pro uživatele, stručně charakterizuje vývojová období jedince od předškolního věku do adolescence a na závěr se zabývá základní charakteristikou rodiny, její rolí ve společnosti, jejími funkcemi a problémy, možnými příčinami sociálního vyloučení a následným pobytem rodiny v azylovém domě. Druhá část bakalářské práce je založena na kvalitativním výzkumu realizovaným pomocí polostrukturovaných rozhovorů uskutečněných s dětmi žijícími v azylovém domě ve Strakonicích. Pomocí tohoto výzkumu jsou analyzovány a vyhodnoceny odpovědi těchto dětí. Závěrečná kapitola shrnuje zjištěné výsledky z rozhovorů a výsledek výzkumu ukazuje názory těchto dětí.
Problematika dětí s Crohnovou chorobou
TENKLOVÁ, Monika
Crohnova choroba je chronické zánětlivé onemocnění, které postihuje celý gastrointestinální trakt ve všech jeho vrstvách.Teoretická část práce se zabývá charakteristikou onemocnění, jeho příčinou, příznaky, komplikacemi, léčbou a psychickými aspekty onemocnění, dále jsou zmíněny potřeby dětí a komunikace s chronicky nemocným dítětem.Z počátku byly pro tuto práci stanoveny dva cíle a to zmapovat poskytování ošetřovatelské péče dětem s Crohnovou chorobou v nemocnicích a zjistit dopad Crohnovy choroby na každodenní život dítěte. Třetí cíl, zjistit názory respondentů na možnosti uplatnění komunitní sestry v kolektivních zařízeních, nám vyvstal v průběhu výzkumného šetření a byl dodatečně doplněn.Empirická část práce byla zpracována formou kvalitativního výzkumného šetření prováděného metodou polostrukturovaného rozhovoru jak se zdravotnickými pracovníky pracujícími na dětském oddělení, tak i s dětmi s Crohnovou chorobou a jejich rodiči.Výsledky šetření ukázaly, že s dětmi s Crohnovou chorobou se mohou zdravotničtí pracovníci setkat na různých úrovních zdravotnických zařízení. Mezi nejčastější prvotní příznaky Crohnovy choroby u dětí patřily bolesti břicha, průjmy s krví nebo hlenem a neprospívání dítěte. Nejčastější oblast postižení gastrointestinálního traktu bylo tenké střevo, v jednom případě tlusté střevo a v jednom konečník.Někteří pracovníci nevědí, jaká vyšetření či léčba se u dětí v jejich nemocnici provádí.Jako prioritní ošetřovatelský problém uvádějí bolest, ovšem při realizaci ošetřovatelské péče se jí nezabývají.Na všech odděleních, kromě jednoho, není k dispozici žádný materiál o Crohnově chorobě a přitom by ho pracovníci na oddělení uvítali.Rozhovory jak s dětmi a rodiči, tak i se zdravotnickými pracovníky potvrdily, že choroba má sociálně-kulturní dopad na dítě a jeho blízké okolí.Výsledky z diplomové práce byly prezentovány  na 3 konferencích a dále budou publikovány.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.